Pazartesi - Cuma ( 9.00 - 17.00 )  Cumartesi (9.00 - 16.00)

GEBELİK

Hamilelik

Hamilelik sırasında cinsel birliktelik uygun mudur?

Gelişen bebeğiniz rahminizdeki amniyotik sıvı ve rahmin güçlü kasları tarafından korunur. Erken doğum veya plasenta problemleri gibi komplikasyonlarınız olmadığı sürece cinsel aktivite bebeğinizi etkilemez. Bununla birlikte, hamilelik, cinsel istek seviyenizde değişikliklere neden olabilir.

Hamilelik sırasında seks düşük yapabilir mi?

Hamilelik sırasında seks yapmak düşük yapmaya neden olmaz. Çoğu düşük, fetüs normal şekilde gelişmediği için ortaya çıkar.

Hamilelik sırasında en iyi cinsel pozisyonlar nelerdir?

Rahat olduğunuz sürece, cinsel pozisyonların çoğu hamilelik sırasında olağandır. Hamileliğiniz ilerledikçe neyin en iyi olduğunu bulmaya çalışın.

Prezervatif gerekli mi?

Hamilelik sırasında cinsel yolla bulaşan bir enfeksiyonun olması, sizin ve bebeğiniz için ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir. Eşinizin aktif veya yakın zamanda teşhis edilmiş cinsel yolla bulaşan bir enfeksiyonu varsa, tüm ilişki formlarından (vajinal, oral ve anal) kaçının.

Aşağıdaki durumlarda prezervatif kullanın:

• Partneriniz tek eşli değilse
  • Hamilelik sırasında yeni bir partnerle seks yapmayı seçerseniz

İlişkiden kaçınılması gereken zamanlar var mı?

Meme uyarımı, kadın orgazmları ve prostaglandinler adı verilen semendeki bazı hormonlar uterus kasılmalarına neden olabilir.

Sağlık uzmanınız aşağıdaki durumlarda cinsel ilişkiden kaçınmayı önerebilir:

• Vajinal kanamanız var
  • Amniyotik sıvı sızdırıyorsunuz
  • Serviksiniz erken açılmaya başlıyor ise (servikal yetersizlik)
  • Plasenta, servikal açıklığınızı kısmen veya tamamen kaplıyorsa (plasenta previa)
  • Erken doğum veya erken doğum geçmişiniz varsa ilişkiden kaçının.

Hamilelik sırasında sağlıklı bir diyet yemek, kendiniz ve bebeğiniz için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biridir. Sonuçta, yediğiniz yiyecekler bebeğinizin ana beslenme kaynağıdır. Bebeğinizin büyümesini ve gelişmesini desteklemek için beslenmenize dikkat edin.

Tahıllar

Tahıllar vücudunuzun ana enerji kaynağı olan esansiyel karbonhidratları sağlar. Birçok tam tahıllı ve zenginleştirilmiş ürün ayrıca lif, demir, B vitaminleri ve çeşitli mineraller içerir. Takviyeli ekmek ve tahıl, yeterli folik asit almanıza yardımcı olabilir.

Ne yenir: Her gün tahıllarınızın en az yarısının tam tahıl olduğundan emin olun. Günün tahıllarının çoğunu kahvaltıda bir kase güçlendirilmiş tahıl, iki dilim kepekli ekmek ile yapılan öğle yemeği sandviçi ve akşam yemeği için tam buğdaylı makarna ile alabilirsiniz.

Meyve ve sebzeler

Meyve ve sebzeler hamilelik beslenmesinin kritik bileşenleridir, çünkü çeşitli vitaminler ve mineraller ve sindirime yardımcı olmak için lif sağlarlar. Birçok meyve ve sebzede bulunan C vitamini, demiri emmenize yardımcı olur. Koyu yeşil sebzeler A vitamini, demir ve folat içerir.

Meyve suyu da önemlidir, ancak çok fazla meyve suyunun istenmeyen kilo alımına yol açabileceğini unutmayın.

Et, kümes hayvanları, balık, yumurta ve fasulye

Bu gruptaki yiyeceklerin bol miktarda proteinin yanı sıra B vitaminleri ve demirleri vardır. Protein bebeğinizin büyümesi için çok önemlidir.

Süt Ürünleri

Süt ürünlerindeki kalsiyum  bebeğinizin kemiklerini ve dişlerini oluşturmaya yardımcı olur. Süt ürünlerinde ayrıca D vitamini ve protein bulunur. Günde 2 bardak hedefleyin.

Su

Su, yediğiniz yiyeceklerden bebeğinize besin taşır. Ayrıca kabızlık, hemoroid, aşırı şişme ve idrar yolu veya mesane enfeksiyonlarını önlemeye yardımcı olabilir.

Hamilelik sırasında günde yaklaşık 10 bardak (2.4 litre) sıvı alın. Su, meyve suları, kahve, çay ve alkolsüz içeceklerin hepsi günlük sıvı ihtiyaçlarınıza katkıda bulunur. Bununla birlikte, bazı içeceklerin şekerin yüksek olduğunu ve çok fazla kilo almaya neden olabileceğini unutmayın.

Katı ve sıvı yağlar

Fındık, zeytin veya avokado gibi sağlıklı yağları olan yiyecekleri seçin. Salata sosunuz olarak yağ ve sirke kullanın. -

Takviyeler hakkında soru

Sağlıklı bir diyete sahip kadınlar bile temel besinleri kaçırabilir. Günlük prenatal vitamin almak herhangi bir boşluğu doldurmaya yardımcı olabilir. Sıkı bir vejetaryen diyet uygularsanız, bariatrik cerrahi geçirmişseniz veya diyabet gibi kronik sağlık durumlarınız varsa doktorunuz özel takviyeler önerebilir. Hamilelik sırasında yeni vitamin veya takviyeler almadan önce daima doktorunuza danışın.

ADRES

Kültür Sok. E5 Yolu No:1 Bahçelievler / İstanbul

E-Posta

bilgi@drgonulcimen.com

Pazartesi - Cuma 8.30 -17.30 Cumartesi 8.30- 18.30

drgonulcimen.com,

1219 Sayılı Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun'un 24.maddesi ve Tıbbi Deontoloji Tüzüğü'nün ilgili maddelerine uymaya söz vermiştir.

Medical park bahçelievler hastanesi kadın doğum doktorları, İstanbul avrupa yakası, hizmet bölgesi olarak bahçelievler ilçesi, yayla, yenibosna, şirinevler, kocasinan ve bakırköy ilçesi , ataköy, basınköy, florya, yeşilköy, yeşilyurt semtlerine yakındır.