Gebelikte Diş Tedavisi Güvenli midir?

Diş bakımı sadece hamile olduğun için bitmiyor. Aslında ağız sağlığınızı kontrol altında tutmak daha da önemlidir: Hamileyken diş çürüğü, diş eti hastalığı ve diğer sorunlara yakalanma riskiniz daha yüksektir.

Ne yazık ki, hamileyken diş hekimine gitmenin size veya bebeğinize zarar verebileceği konusunda hala yaygın bir inanış var.

Hamileyken dişçiye gidebilir miyim?

Diş çürüğü, diş eti hastalığı ve diğer ağız sağlığı sorunlarını tedavi edilmeden bırakmak zararlı olabilir. Diş sağlığınızın genel sağlığınız üzerinde büyük bir etkisi vardır, bu da bebeğiniz üzerinde de büyük bir etkiye sahip olabileceği anlamına gelir.

Diş hekiminiz genellikle hamileliğiniz sırasında birkaç randevu almanızı tavsiye eder, böylece dişlerinizin ve diş etlerinizin durumunu kontrol edebilir, ağız bakımı rutininizde ayarlamalar önerebilir veya gerekli tedavileri gerçekleştirebilir.

Yakında hamile kalmayı planlıyorsanız , komplikasyon riskini azaltmak için diş hekiminizi ziyaret etmek ve gömülü yirmi yaş dişleri gibi göze çarpan diş sorunlarını ilk önce ele almak iyi bir fikirdir .

Röntgenler güvenli midir?

İnsanların hamile iken diş hekimine gitme konusundaki en yaygın endişelerinden biri, röntgen ışınlarından radyasyona maruz kalmaktır.

Bununla birlikte, modern diş röntgenleri çok düşük doz radyasyon kullanır ve tek bir doz genellikle fetüsün gelişiminde herhangi bir yan etkiye neden olacak kadar yüksek değildir. Diş hekiminiz ayrıca bir kurşun önlük ve tiroid koruyucu kullanarak bebeğinizin radyasyondan korunduğundan emin olacaktır.

Röntgenler güvenli olsa da, sadece rutin bir kontrol yapıyorsanız, diş hekiminiz ilk trimesterde bunlardan kaçınmanızı tavsiye edebilir. Ancak dişçilikle ilgili acil bir durumunuz varsa veya şiddetli, spesifik olmayan bir ağrınız varsa, diş hekiminizin tedavinizi etkili bir şekilde planlamasına yardımcı olmak için yine de röntgenlere ihtiyaç duyulabilir.

Anestezi alabilir miyim?

Hamileyken diş ameliyatı yaptırmanız gerekirse, ağrıyı hafifletmek ve uyuşturmaya yardımcı olmak için anestezi yine de güvenle kullanılabilir. Diş hekiminize hamileliğiniz hakkında bilgi vermeniz önemlidir, böylece uygun anestezikleri seçebilir ve uygun seviyeleri ayarlayabilir.

Felypressin içeren anestetiklerden hamilelik sırasında kaçınılmalıdır çünkü bu kimyasal damarları daraltır. kullandıkları anestezik türü hakkında herhangi bir sorunuz veya endişeniz varsa diş hekiminize sorun.

Diş hekiminiz, uygulanmakta olan işlemin türü için mümkün olan en düşük anestezi konsantrasyonunu kullanacaktır, ancak yine de rahat hissetmenize yardımcı olacak kadar. Kendinizi rahat hissettiğinizde vücudunuz ve bebeğiniz daha az stres altına girecektir.

Hamileyken diş çektirebilir miyim?

Çekim, mümkünse her zaman dişinizi kurtarmaya çalışan diş hekimleri için son çaredir. Ancak dişiniz çürük veya yaralanma nedeniyle kurtarılamayacak kadar ağır hasar görmüşse, ağız sağlığınızı riske atabilir ve çekilmesi gerekebilir.

Hamilelik sırasında herhangi bir zamanda çekim yapılabilir, ancak doktorunuz ikinci trimesteri ideal zaman olarak önerebilir. Bu, bebeğiniz geliştiği ilk trimesterde röntgen çekmekten ve üçüncü trimesterde uzun süre sırtüstü yatmak zorunda kalmanın rahatsızlığından kaçınmanıza yardımcı olur.

Kanal tedavisi hamileliği etkiler mi?

Diş çürüğü dişinizin sinir uçlarının bulunduğu iç kısmına ulaşırsa, bu son derece ağrılı olabilir. Kanal tedavisi , enfekte olan dokuyu kaldırarak ve dişi doğal görünümlü bir kronla restore ederek ağrıyı durdurabilir, böylece dişin çekilmesine gerek kalmaz.

Diş aciliyetiniz varsa gebeliğin herhangi bir aşamasında kanal tedavisi yapılabilir ve geciktirilmemelidir. Bununla birlikte, röntgenler söz konusu olduğu için, diş cerrahisi için ideal zaman ikinci trimesterdir.

Hamileyken dişlerimi beyazlatabilir miyim?

Diş beyazlatma hamileyken yapılabilir, ancak doktorunuz acil olmayan çoğu diş tedavisi için doğum sonrasına kadar beklemenizi önerebilir.

Özellikle üçüncü trimesterde diş beyazlatma ve diğer kozmetik tedavilerden kaçınılmalıdır, çünkü beyazlatma jeli sürülürken ve kürlenirken hareketsiz yatmak rahatsız edici olabilir.

Evde diş beyazlatma kiti kullanıyorsanız, hidrojen peroksit konsantrasyonunun yüzde altıdan fazla olmadığını kontrol ettiğinizden emin olmalısınız. Daha yüksek konsantrasyonlar, bir uzman tarafından uygulanmadıkça potansiyel olarak doku hasarına neden olabilir.

Hamileyken ortodontik tedavi alabilir miyim?

Halihazırda ortodontik tedavi görüyorsanız, sadece hamile olduğunuz için bırakmamalısınız. Hamileliğiniz sırasında yeni diş telleri bile takabilirsiniz, ancak diş hekiminiz veya ortodontistiniz bazen komplikasyonlar olabileceğinden doğum sonrasına kadar beklemenizi tavsiye edebilir.

Diş teli taktırmak, doktorunuzun ilk trimesterde kaçınmak isteyebileceği röntgenleri gerektirir. Hamileliğiniz sırasında kilo aldığınızda yüzünüz ve ağzınız şekil değiştirirse, bu, diş tellerinizin ayarlanması gerektiği veya yeni bir hizalayıcı seti oluşturmak için dişlerinizden yeni izlenimlerin alınması gerektiği anlamına gelebilir.

Bazı kadınlar hamilelik sırasında diş etlerinde ve diğer yüz dokularında şişlik yaşarlar ve bu da bazen teller ve braketlerden tahrişe neden olabilir. Diş hekiminiz veya ortodontistiniz ağrıyı uyuşturmak için güvenli jeller sağlayabilir veya sadece küçük bir ortodontik sorunu gidermeniz gerekiyorsa çıkarılabilir plastik hizalayıcıları tercih edebilirsiniz.

Diş tedavilerinden nasıl kaçınabilirim?

Halihazırda iyi bir ağız hijyeni rutini uyguluyorsanız, hamileliğiniz sırasında diş problemlerini düzeltmeniz daha az olasıdır. Düzenli fırçalama ve diş ipi kullanmanın yanı sıra, sağlıksız istekleri yerine getirmekten kaçınmaya çalışmalı ve düzenli diş muayenelerinize ayak uydurduğunuzdan emin olmalısınız.

Ayrıca sabah bulantısından hemen sonra dişlerinizi fırçalamaktan kaçınmalısınız çünkü bu, dişlerinizin mine yüzeyine zarar verebilir. Bunun yerine 30 dakika bekledikten sonra ağzınızı su ile çalkalayın ve fırçalayın.