Belirtiler

Myom olan birçok kadının herhangi bir semptomu yoktur. Semptomlar myomların yeri, büyüklüğü ve sayısından etkilenebilir.

Semptomları olan kadınlarda, myomların en yaygın belirti ve semptomları şunlardır:

• Ağır adet kanaması
  • Bir haftadan fazla süren adet dönemleri
  • Pelvik basınç veya ağrı
  • Sık idrara çıkma
  • Mesaneyi boşaltmada zorluk
  • Kabızlık
  • Sırt ağrısı veya bacak ağrıları

Myomlar genellikle bulundukları yere göre sınıflandırılır. Kas içi myomlar kas uterus duvarında büyür. Submukozal miyomlar rahim kanalına doğru büyür.. Subserozal myomlar uterusun dışına uzanır.

Ne zaman doktora görünmeli

Varsa doktorunuza danışın:

• Geçmeyen pelvik ağrı
  • Aşırı ağır, uzun süreli veya ağrılı adet dönemleri
  • Adetler arasında lekelenme veya kanama
  • Mesanenizi boşaltmada zorluk
  • Açıklanamayan kansızlık (anemi)

Aniden ortaya çıkan şiddetli vajinal kanama veya keskin pelvik ağrınız varsa derhal doktora başvurun.

Nedenler

• Genetik değişiklikler. Birçok fibroid, genlerde normal uterus kas hücrelerinden farklı değişiklikler içerir.
  • Hormonlar. Östrojen ve progesteron, fibroidlerin büyümesini teşvik ediyor gibi görünmektedir.

Fibroidler normal uterus kas hücrelerinden daha fazla östrojen ve progesteron reseptörü içerir. Myomlar menopozdan sonra hormon üretimindeki azalmaya bağlı olarak küçülme eğilimindedir.

• Diğer büyüme faktörleri. Vücudun insülin benzeri büyüme faktörü gibi dokuları korumasına yardımcı olan maddeler fibroid büyümesini etkileyebilir.
  • Hücre dışı matris (ECM). ECM , tuğla arasındaki harç gibi hücrelerin birbirine yapışmasını sağlayan malzemedir. ECM miyomlarda artar ve onları lifli yapar. ECM ayrıca büyüme faktörlerini depolar ve hücrelerin kendilerinde biyolojik değişikliklere neden olur.

Myomların büyüme potansiyelleri hastadan hastaya değişkenlik gösterir - yavaş veya hızlı büyüyebilir veya aynı boyutta kalabilirler. Bazı myomlar büyüme ataklarından geçer ve bazıları kendi kendine büzülebilir.

Hamilelik sırasında mevcut olan birçok fibroid, uterus normal bir boyuta döndüğü için hamilelikten sonra küçülür veya kaybolur.

Risk faktörleri

• Irk Üreme çağındaki herhangi bir kadın myom geliştirebilse de, siyah kadınların diğer ırksal gruplardan kadınlara göre myomları daha olasıdır. Ek olarak, siyah kadınların genç yaşlarda myomları vardır ve daha şiddetli semptomlarla birlikte daha fazla veya daha büyük fibroidlere sahip olmaları muhtemeldir.
  • Kalıtım. Annenizin veya kız kardeşinizin myomları varsa, sizde de olma ihtimali yüksektir.
  • Diğer faktörler. Erken yaşta adet kanaması; obezite; D vitamini eksikliği; kırmızı etten zengin ve yeşil sebzelerde, meyvelerde ve süt ürünlerinde daha düşük bir diyete sahip olmak; ve bira da dahil olmak üzere alkol almak, myom için risk faktörleridir.

Komplikasyonlar

Rahim fibroidleri genellikle tehlikeli olmasa da, rahatsızlığa neden olabilirler ve ağır kan kaybından dolayı halsizlik-yorgunluk gibi komplikasyonlara neden olabilirler. Hatta bazı hastalarda kan kaybından dolayı transfüzyon gerekir.

Hamilelik ve fibroidler

Miyomlar genellikle hamile kalmayı engellemez. Bununla birlikte, miyomların - özellikle submukozal fibroidlerin - infertiliteye veya gebelik kaybına neden olması mümkündür.

Miyomlar ayrıca plasental abrupsiyon, fetal büyüme kısıtlaması ve erken doğum gibi bazı gebelik komplikasyonları riskini artırabilir.

Gebelik esnasında büyüyen rahim ile birlikte myom boyutunda artış olması da muhtemeldir.

Önlemler

Myomların nasıl önleneceğine dair çok az bilimsel kanıt mevcuttur. Ancak normal bir kiloyu korumak ve meyve - sebze yemek gibi sağlıklı yaşam tarzı seçimleri yaparak, fibroid riskinizi azaltabilirsiniz.

Ayrıca, bazı araştırmalar hormonal kontraseptif kullanımının daha düşük fibroid riski ile ilişkili olabileceğini düşündürmektedir.